Το 10ο Sani Gourmet Festival & ο Δρόμος του Μεταξιού

25 Μαΐου 2015
Πάνος Δεληγιάννης
Το δέκατο Sani Gourmet Festival ολοκλήρωσε τον φιλόδοξο Δρόμο του Μεταξιού και μας γεμίζει προσμονή για το ενδέκατο και τα επόμενα.

Ένα τριήμερο στο Sani για το ομώνυμο γαστρονομικό φεστιβάλ τείνει να γίνει, για μένα, η επίσημη έναρξη του καλοκαιριού. Όταν μάλιστα βοηθά και ο καιρός όπως φέτος, στα μέσα του μήνα, αλλά και η διαμονή σε ένα υπέροχο resort όπως το Porto Sani που είναι στρατηγικά τοποθετημένο στο μέσο της διάσημης πλέον Μαρίνας, τότε ναι, το καλοκαίρι ξεκινά ωραία και γευστικά!

Το ταξίδι ξεκίνησε, παραλίγο, επεισοδιακά. Καθώς περιεργαζόμουν το πανέμορφο Volvo XC60 και κυλούσα στην μπλοκαρισμένη Κηφισίας, ξαφνικά το αυτοκίνητο «κοκάλωσε» λίγα εκατοστά πριν «φιλήσω» το μπροστινό μου ταξί. Να ‘ναι καλά τα συστήματα ασφαλείας της Volvo που κάνουν το τρακάρισμα πραγματικά δύσκολη υπόθεση! Στην συνέχεια το ταξίδι εξελίχθηκε χωρίς απρόοπτα, με απίστευτη άνεση και ενώ είχαμε συνδέσει το i-phone και απολαμβάναμε play-lists από το ηχοσύστημα. Το αυτοκίνητο κατάπινε τα χιλιόμετρα (ε το πάτησα κι εγώ λίγο, για να δω πως πάει δηλαδή… εξαιρετικά by the way) και τρεις ώρες αφού φύγαμε από το σπίτι, ήμασταν στο Λιτόχωρο για την καθιερωμένη στάση-γεύμα στο πολύ καλό Γαστροδρόμιο Εν Ολύμπω.

Μιάμιση ώρα αργότερα φτάναμε στο κατάμεστο Sani (ούτε ένα άδειο δωμάτιο σε όλο το resort Μάιο μήνα!) έτοιμοι να ξεκινήσουμε το γαστρονομικό μας ταξίδι. Ξεκινήσαμε με κοκτέιλ στο μπαρ του ξενοδοχείου μας, του Porto Sani. Φέτος, όλα τα μπαρ του συμπλέγματος των ξενοδοχείων φέρουν την υπογραφή και την επιμέλεια του Τέλη Παπαδόπουλου και είναι αισθητά αναβαθμισμένα από πέρσι. Αποτέλεσμα; Ένα τέλειο Negroni (αφού διάλεξα το βερμούτ και το τζιν) με ice-ball μπροστά στο lagoon του Porto Sani.

Πρώτος σταθμός, στον δικό μας μίνι δρόμο του μεταξιού, η Γεωργία. Η σεφ Tamara (Tekuna) Gachechiladze θεωρείται η βασίλισσα της fusion Γεωργιανής κουζίνας, έχει εργαστεί σε διάφορα εστιατόρια της Τιφλίδας και έχει συνεργαστεί με τον μεγάλο Alain Passard. Εδώ, μαγείρεψε στην Τομάτα (του Χρύσανθου Καραμολέγκου) ένα απλό μενού με «γήινες» γεύσεις που όμως ήταν άψογα εκτελεσμένο. Από ότι δοκιμάσαμε ξεχώρισα τα θαυμάσια αρνίσια παϊδάκια με την σος από δαμάσκηνο και ξηρούς καρπούς.

Η επόμενη μέρα περιλάμβανε πλούσιο πρόγραμμα. Κοινώς τρώγαμε όλη μέρα! Ξεκινήσαμε με a la carte πρωινό στο αριστοκρατικό Byblos του Porto Sani, μακριά από παιδάκια κλπ. Στην συνέχεια χαλαρώσαμε λίγο στην παραλία μπροστά στο Sea You και συζητήσαμε λίγο με τον νέο Ιάπωνα σεφ Katsu, του Sea You Up (γνωστός μας από τα ελληνικά Matsuhisa πριν μια πενταετία περίπου) και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το εστιατόριο-διαμάντι της Μαρίνας που φέτος εκμεταλλεύεται το ίδιο το Sani και όχι ο Απόστολος Τραστέλης. Το μεσημέρι πήγαμε στο Sani Beach Hotel και δοκιμάσαμε το βραδινό μενού του θαυμάσιου Grill του Απόστολου Τραστέλη, με σεφ τον Γιώργο Στυλιανουδάκη. Από το ζουμερό και πληθωρικό chili con carne και το εντυπωσιακό steak Tomahawk, μέχρι τον αστακό και το rib-eye με την γκοργκοντζόλα που έλιωνε πάνω του, ότι γευθήκαμε ήταν απλά απολαυστικό!

Το βράδυ, μετά τα καθιερωμένα Negroni, επιστρέψαμε στο Sea You για τον Κινέζο Yau Tim Lai. Προσωπικά, ήταν αυτός που περίμενα περισσότερο. Με πλήθος περγαμηνών, δύο αστέρια Micehlin για το εστιατόριό του στο Μακάο (Tim’s Kitchen) και ένα αστέρι στο ιδίου ονόματος εστιατορίου του στο Hong Kong, μου είχε δημιουργήσει τεράστιες προσδοκίες για μια κουζίνα που δεν έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάζουμε σε υψηλό επίπεδο στην χώρα μας. Το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. Ευτυχώς που οι συνδυασμοί με τα κρασιά που είχε επιμεληθεί ο Γιώργος Λούκας και η Genius in Gastronomy αλλά και τα ίδια τα κρασιά των χορηγών ήταν θαυμάσια και η βραδιά διασώθηκε … γευστικά δηλαδή, γιατί κατά τα άλλα περάσαμε υπέροχα. Άλλωστε τέτοιες αστοχίες, όταν ένας σεφ κάνει μια guest εμφάνιση, είναι μέσα στο πρόγραμμα.

Η τρίτη μέρα ήταν η πιο χαλαρή: μπάνιο και άραγμα στην πισίνα του Porto Sani και μετά θαλασσινές νοστιμιές στον Αλέξη. Αυτή η υπέροχη ψαροταβέρνα της Μαρίνας είναι ακριβώς όπως θα θέλαμε να είναι η ιδανική, ελληνική ψαροταβέρνα. Στιλάτη, σε έναν όμορφα φροντισμένο κήπο, με φόντο τα σκάφη της μαρίνας, περιποιητικό σέρβις και ολόφρεσκο, απολαυστικό φαγητό. Είναι πάντα ένα από τα must μιας επίσκεψης στο Sani Resort!

Το τριήμερό μας και ο δικός μας δρόμος του μεταξιού ολοκληρώθηκε θριαμβευτικά! Ο Ιταλός Lorenzo Cogo είναι ο νεαρότερος Ιταλός που πήρε αστέρι Michelin -μόλις στα 25 του- στο δικό του εστιατόριο El Coq, στο Marano Vicentino, κοντά στην Βενετία! Σήμερα, 29 χρονών επιδεικνύει ένα πληθωρικό ταλέντο και μια σπάνια μαγειρική αντίληψη. Το μενού που μας χάρισε στο θαυμάσιο Water (το γαστρονομικό εστιατόριο του Asteria Suites) ήταν μια αποκάλυψη και μια από τις κορυφαίες στιγμές των δέκα ετών Sani Gourmet Festival!

Τα πιάτα του ήταν τεχνικά αλάνθαστα, ευφάνταστα, με μια σπάνια αρμονία. Ενώ μικρές λεπτομέρειες όπως τα λουλούδια φρέσκιας ρίγανης ή τα χαμομηλάκια που προστέθηκαν επιτόπου, καθώς ο σεφ πρόλαβε μέσα σε λίγες ώρες να εμπνευστεί και από την περιοχή, αποδεικνύουν την ευελιξία και τις ικανότητές του. Το μενού ήταν πραγματικά έξοχο: από το υποδειγματικό ριζότο με ταλέτζιο, μούστο δαμάσκηνου και πούδρα ραντίτσιο μέχρι το υπέρκομψο πιάτο με τα τραγανά σπαράγγια, το αβγό, το εστραγκόν (φωτό) ή το ζουμερό pork belly με το σιγοψημένο-καραμελωμένο γιαούρτι και τις πίκλες λαχανικών, ότι και αν δοκιμάσαμε κινήθηκε σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο! Προβλέπω δεύτερο αστέρι πολύ σύντομα και σημειώστε το όνομά του. Είμαι σίγουρος ότι στο μέλλον θα συζητηθεί πολύ και εκτός Ιταλίας. Κάτι τέτοιες στιγμές είναι αυτές που επιδεικνύουν την αληθινή δυναμική και σπουδαιότητα σημαντικών οργανώσεων όπως το Sani Gourmet Festival. Ανυπομονούμε να επιστρέψουμε…

Σχόλια Χρηστών

Συνδεθείτε ή Εγγραφείτε για να συμμετάσχετε στη συζήτηση